Президент:

Офіс:

Президент:

Офіс:

Президент України

Інформаційно-аналітичні матеріали за підсумками роботи Департаменту з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації протягом першого кварталу 2025 року

1. Протягом січня – березня 2025 року до Президента України надійшло 15184 звернень громадян, при цьому (з урахуванням колективних звернень) звернулося 185604 громадян, якими порушено 17134 різноманітних питань, а також 1017 запитів на отримання публічної інформації. Із загальної кількості звернень 7640 надійшли засобами електронного зв’язку, у тому числі через державну установу «Урядовий контактний центр».

2. Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Офісу Президента України надійшло від жителів таких регіонів:

  • м. Києва (2076, або 13,7 відсотка від загальної кількості звернень);
  • Київської області (1245, або 8,2 відсотка);
  • Дніпропетровської області (1021, або 6,7 відсотка);
  • Одеської області (828, або 5,5 відсотка);
  • Черкаської області (799, або 5,3 відсотка).

Найменша кількість звернень громадян надійшла з таких регіонів:

  • Автономної Республіки Крим (15);
  • Луганської області (10).

3. Протягом першого кварталу 2025 року до Офісу Президента України надійшли 5308 повторних звернень громадян, що становить 35,0 відсотків від загальної кількості звернень за цей період (протягом січня – березня 2024 року надійшло 2083 повторних звернень, а їх питома вага становила 13,2 відсотка). При цьому слід зазначити, що наявність повторного звернення не завжди свідчить про невирішеність питання. Іноді заявники надсилають звернення поштою, а потім дублюють його засобами електронного зв’язку, або включають у своє наступне звернення нові питання на додаток до тих, по яких одержали відповідь.

Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Києва (957, або 46,1 відсотка), Київської (631, або 50,7 відсотка), Дніпропетровської (456, або 44,7 відсотка), Черкаської (315, або 39,4 відсотка) та Одеської (312, або 37,7 відсотка) областей.

4. Протягом першого кварталу 2025 року до Офісу Президента України надійшло 861 колективне звернення громадян, що становить 5,7 відсотка від загальної кількості звернень за цей період. У порівнянні з попереднім роком кількість таких звернень та їх питома вага зменшилась майже у півтора рази (у 2024 році – 1192 звернення, або 7,5 відсотка).

Найбільше колективних звернень надійшло з м. Київ (191, або 9,2 відсотка від загальної кількості з даного регіону). До першої п’ятірки за цим показником увійшли також Одеська (71, або 8,6 відсотка), Харківська (60, або 7,9 відсотка), Миколаївська (49, або 10,3 відсотка) та Запорізька (40, або 9,3 відсотка) області. Найменше колективних звернень надійшло з Тернопільської (4) та Івано-Франківської (4) областей.

5. Значна частина звернень громадян у звітному періоді надійшла до Офісу Президента України від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

за соціальним станом: від пенсіонерів – 386 звернень, або 2,5 відсотка від загальної кількості за цей період;

за категоріями авторів – 545 звернень, зокрема:

  • від осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 311 звернень, або 2,0 відсотків;
  • від осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни та бойових дій – 156 звернень, або 1,0 відсоток;
  • від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» – 28 звернень, або 0,2 відсотка;
  • від ветеранів праці – 14 звернень, або 0,1 відсотка;
  • від дітей війни – 10 звернень, або 0,1 відсотка;
  • від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 26 звернень, або 0,2 відсотка.

Питома вага звернень від цих категорій громадян за перший квартал 2025 року становить 3,6 відсотка від їх загальної кількості за цей період. Протягом січня – березня 2024 року від найменш соціально захищених категорій громадян надійшло 796 звернень і питома вага їх становила 5,1 відсотка.

6. У зверненнях до Президента України громадяни протягом першого кварталу 2025 року порушили 17134 різноманітних питань, що на 0,9 відсотка менше порівняно з показником попереднього року (у 2024 році – 17290 питань). Насамперед, за актуальністю, це питання щодо обороноздатності, суверенітету, міждержавних відносин, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, соціального захисту.

Найчастіше громадяни порушували у своїх зверненнях питання обороноздатності, суверенітету, міждержавних відносин – 6939 питань, що становить 40,5 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зросла більше ніж у три рази порівняно з показниками попереднього року (у 2024 році – 2039 питань, або 11,8 відсотка). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання:

  • звільнення з полону (2906 питань, або 41,9 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • розшуку зниклих безвісти, повернення тіл військовослужбовців (909, або 13,1 відсотка);
  • виплата грошового утримання (882, або 12,7 відсотка);
  • неправомірних дій військовослужбовців (513, або 7,4 відсотка);
  • звільнення з лав ЗСУ, ротації бойових підрозділів (471, або 6,8 відсотка).

На другому місці за актуальністю перебувають питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 2589 питань (15,1 відсотка від загальної кількості). Кількість цих питань збільшилась на 41,7 відсотка (у 2024 році – 1827 питання). Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • неправомірних дій працівників поліції (174 питання, що становить 6,7 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • неправомірних дій працівників прокуратури (126, або 4,9 відсотка);
  • тяганина при розслідуванні кримінальних проваджень (120, або 4,6 відсотка).

Третє місце посідають питання соціального захисту – 688 питань, що становить 4,0 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань збільшилась на 8,7 відсотка порівняно з попереднім роком (у 2024 році – 633 питання, п’яте місце).

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • призначення та перегляду розміру пенсій (171 питання, що становить 24,9 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • надання матеріальної допомоги (122, або 17,7 відсотка);
  • визначення соціального статусу, зокрема, УБД (68, або 9,9 відсотка);
  • виплати пенсії (46, або 6,7 відсотка).

П’яте місце посідають питання комунального господарства 420 питань, або 2,5 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зменшилась на 67,9 відсотка, порівняно з попереднім роком (у 2024 році – 1308 питань, третє місце).

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • плати за житло та комунальні послуги, у тому числі підвищення тарифів (63, що становить 15,0 відсотків від загальної кількості питань даної тематики);
  • оформлення субсидій для відшкодування витрат житлово-комунальних послуг (55, що становить 13,1 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • відключення водо-, тепло-, газо- та енергопостачання за несплату (36, що становить 8,6 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • експлуатації та ремонту житла (32, або 7,6 відсотка).

На шостому місці за актуальністю перебувають питання державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 419 питань, що становить 2,4 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зросла на 24,3 відсотка порівняно з попереднім роком (у 2024 році − 337 питань).

У цій тематичній групі найчастіше порушувалися питання:

  • Конституції України, Законів України, актів Президента України (315 питань, або 75,1 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • відгуків на суспільно-політичні події в державі та питання проведення реформ (87, або 20,8 відсотка);
  • державних символів (гімн, герб, прапор) (6, або 1,4 відсотка);
  • проведення виборів, виборчої компанії, референдумів (5, або 1,2 відсотка).

Питання охорони здоров’я перебувають на сьомому місці – 257 питань, що становить 1,5 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань збільшилась на 44,4 відсотка, порівняно з показником попереднього року (у 2024 році – 178 питань, сьоме місце).

Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання:

  • роботи МСЕК, встановлення групи інвалідності (40, або 15,6 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
  • надання безоплатної медичної допомоги (39, або 15,2 відсотка);
  • неправомірних дій працівників закладів охорони здоров’я (38 питань, або 14,8 відсотка);
  • забезпечення ліками (10, або 3,9 відсотка).

Восьме місце за актуальністю посіли питання житлової політики – 213 питань, що становить 1,2 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зросла на 53,2 відсотка порівняно з показником попереднього року (у 2024 році – 139 питань, одинадцяте місце).

У цій тематичній групі найчастіше порушувалися питання:

• забезпечення житлом (85 питань, або 40,0 відсотків від загальної кількості питань даної тематики);

• компенсації за житло (майно), зруйноване внаслідок російської військової агресії (19 або 8,9 відсотка);

• поліпшення житлових умов (у тому числі надання кредитів) (10, або 4,7 відсотка).

Дев’яте місце посіли питання діяльності центральних органів виконавчої влади – 164 питання, що становить 1,0 відсоток від загальної кількості порушених питань (у січні – березні 2024 року – 5042 питання).

Питання освіти, науково-технічної діяльності посіли десяте місце за актуальністю – 158 питань, що становить 0,9 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом попереднього року кількість цих питань зросла на 53,4 відсотка (у 2024 році – 103 питання, чотирнадцяте місце). У цій тематичній групі найчастіше заявники зверталися з питань:

• реорганізації та ліквідації навчальних закладів (28, або 17,7 відсотка);

• незаконних дій працівників освіти (24, або 15,2 відсотка);

• роботи дитячих дошкільних, середніх спеціальних та вищих навчальних закладів (22, або 13,9 відсотка).

7. Після спроби анексії Російською Федерацією у березні 2014 року Автономної Республіки Крим суттєво зменшилася кількість звернень до Президента України від жителів цього регіону порівняно з попередніми роками. Так, протягом січня – березня 2025 року до Офісу Президента України надійшло: з Автономної Республіки Крим – 15 звернень (у січні – березні 2024 року – 3, протягом першого кварталу 2014 року – 686), з міста Севастополя – 0 звернень (у січні – березні 2024 року – 1, протягом першого кварталу 2014 року – 93).

У зв’язку з початком повномасштабної агресії Російської Федерації проти України ситуація з надходженням звернень від жителів Донецької і Луганської областей суттєво змінилася, оскільки найбільш запеклі бойові дії точаться саме на сході, а також на півдні країни.

8. За підсумками першого кварталу 2025 року вирішено позитивно 11,7 відсотка питань, порушених у 643 зверненнях громадян, моніторинг розгляду яких органами державної влади здійснював Офіс Президента України, на 87,2 відсотка питань – надано роз’яснення.

У розрізі органів влади, на рівні облдержадміністрацій позитивно вирішено 9,6 відсотка звернень громадян, які надсилались на розгляд до місцевих органів виконавчої влади; на рівні міністерств та інших центральних органів виконавчої влади – 44,2 відсотка; на решту звернень надано відповідні роз’яснення.

Протягом звітного періоду працівниками Департаменту з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації взято на контроль 2306 звернень громадян.

9. Протягом січня – березня 2025 року працівниками Департаменту з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації проведена відповідна робота з учасниками 299 акцій пікетування та з іншими громадянами, що побажали передати звернення біля будівель Офісу Президента України. Керівництву Офісу направлялися оперативні інформаційні електронні повідомлення стосовно проведення акцій (всього підготовлено 62 повідомлення).

Працівники Департаменту з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації залучалися до забезпечення 3-х заходів за участю Глави держави.

На довідковий телефон відділу-приймальні Департаменту з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації надійшло 1252 дзвінки від громадян щодо стану опрацювання їхніх звернень до Глави держави та з інших питань.

10. За підсумками першого кварталу 2025 року до Офісу Президента України надійшло 1144 листи (у березні – 479) з пропозиціями громадян з різних сфер суспільно-політичного життя та соціально-економічних питань країни.

Протягом січня – березня 2025 року надійшло 30 звернень з подяками Президенту України за повернення сина з полону, за виплату 1000 гривень відповідно до програми «Зимова єПідтримка», за зусилля у відстоюванні суверенітету та територіальної цілісності України, за силу, рішучість і принциповість, за стійкість та непохитність позиції під час останніх перемовин з Президентом США Д.Трампом, за плідну роботу та титанічну роботу на благо України тощо.

11. 28 серпня 2015 року видано Указ Президента України № 523 «Про Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президентові України», яким, зокрема, затверджено Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президентові України. Працівники Департаменту з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації залучаються до опрацювання електронних петицій громадян до Глави держави. Загалом, станом на 01.04.2025 опрацьовано 134427 петицій (у першому кварталі 2025 року – 2649), при цьому: на 446 петицій було надано відповідь Президента України (у першому кварталі 2025 року – на 13 петицій); триває збір підписів 933 петицій; в установлений строк не набрали необхідну кількість голосів 83406 петицій (у січні – березні 2025 року – 596).

12. За підсумками першого кварталу 2025 року до Офісу Президента України надійшло 1017 запитів на отримання публічної інформації, які були опрацьовані в Управлінні доступу до публічної інформації Департаменту з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації, що на 67,3 відсотка менше ніж у 2024 році.

Із загальної кількості запитів 617 (60,7 відсотка) розглядалося у межах компетенції Офісу Президента України, 400 (39,3 відсотка) надіслано до належних розпорядників інформації для опрацювання в установленому порядку.

За підсумками січня – березня 2025 року за категорією запитувачів отримано запитів: 962 (94,6 відсотка) – від фізичних осіб; 35 (3,4 відсотка) – від громадських організацій; 12 (1,2 відсотка) – від засобів масової інформації; 8 (0,8 відсотка) – від юридичних осіб.

За формою надходження 934 (91,8 відсотка) запити отримано електронною поштою, 83 (8,2 відсотка) – поштою.

Департамент з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації